Wat een avontuur

Ola!

Ik vertrek naar Peru voor een jaartje te gaan feesten! Euhhhhmm... studeren bedoel ik natuurlijk ;) Omdat een jaar toch lang duurt, start ik deze blog waarop ik regelmatig ga proberen iets te posten zodat jullie op de hoogte blijven van de avonturen die ik beleef! ^^

Veel leesplezier! :D

dinsdag 13 september 2011

La primera semana

Ola a todos!

Nu ik wat gesettled ben hier in Chiclayo heb ik tijd gevonden voor mijn blog eens up te daten. Het is nu de 12de maar ik weet niet wanneer ik het stukje ga kunnen posten op mijn blog want er is voor de moment geen internet. Alle, het is er wel maar mijn broer is het paswoord vergeten xD.

Het vertrek viel eigenlijk goed mee. Het opstaan was wat moeilijk en het afscheid nemen ook maar voor de rest nada. Die 2 uur vliegen naar Madrid gingen wel. Op de luchthaven van Madrid moesten we onze eigen weg vinden. Dat was geen probleem aangezien het goed aangeduid was. Gelukkig maar want de luchthaven van Madrid is gigantisch. Om van terminal te veranderen moesten we de metro nemen in het luchthaven-complex. De vlucht naar Lima was lang, echt lang. Iberia is één van de enige luchtvaartmaatschappijen die geen schermpjes hebben in hun stoelen. Fuck dat zeg! Eénmaal daar aangekomen ging alles vlot, alhoewel. Ik moest tot bijna als laatste wachten voor mijn valies, effe spannend! Dan namen we een bus ingelegd door AFS naar een soort hotel 3uur buiten Lima, wat een tocht. Er geraakten maar 5 valiezen in het laadruim van de 50, de rest hebben we gestapeld in de bus. Het was 11 ’s avonds voor we in ons hotel waren en door de dingen voor onze paspoorten was het half 2 vooraleer we in bed lagen.

’s Morgens moesten we opstaan om half 9. Dat was eigenlijk geen probleem omdat het al zon was. 26° C om 2 uur en de vrijwilligers van AFS maar zeggen dat het koud was. We hadden ondertussen al een kleine clique gevormd van 4: Margot, Gregory, Julie en ik. De 9de en de 10de waren het workshops om ons nog wat meer voor te bereiden en om wat meer uitleg te geven over plaatselijke gewoontes. Na die 2 dagen dacht ik al in het Frans omdat we ins ons clique altijd Frans aan het praten waren.  We vertrokken de 10de iets na de middag naar het busstation. Wéér afscheid nemen, deze keer van de andere afs’ers. Ik had het zelfs moeilijker om afscheid te nemen van hun dan op de luchthaven, niks persoonlijks bedoelt e ;). Daar namen we een reisbus die ons naar Chiclayo zou brengen, een tocht van 12 uur, waarvan we het grootste deel ’s nachts hebben afgelegd! Een super reisbus met eten (voor-, hoofd- en nagerecht) en dat voor maar 87 soles (ongeveer 22 euro)!

Om 8 uur ’s morgens zat onze busrit erop en kwamen we aan in het busstation van Chiclayo. Daar stonden alle gastgezinnen te wachten op ons. Het was eindelijk zo ver. Ze vroegen naar onze naam en we werden naar onze familie gebracht. Er volgde omhelzingen en we begonnen nu in het echt kennis te maken. Snel afscheid nemen van de andere afs’ers en we vertrokken naar huis. We ontbeten en daarna mocht ik alles wegleggen. We kwamen al snel tot de conclusie dat ik en Carlos geen orde kennen xD. We zijn op veel vlakken hetzelfde! We gingen naar huis om te eten en vertrokken daarna weer omdat we spullen vergeten waren :p. Bij valavond kwamen er nieuwsgierige familieleden langs en ’s avonds ben ik al direct mee op café gegaan. Vandaag ben ik nog eens naar de winkel gegaan om spullen te gaan kopen en we hebben ook de taxi genomen naar mijn universiteit. Dat is ook het basisvervoer, voor 2.50 soles neemt ge de taxi (ongeveer 65 eurocent). Daar liepen we we wat rond en we wouden eens langsgaan op het secretariaat maar ik mocht niet in de schoolgebouwen zelf omdat ik geen lange broek aanhad. Dan is mijn gastpapa alleen naar binnen gegaan terwijl ik bleef wachten op een bank. Iedereen van de universiteit bekeek mij als een attractie. En daar had k ook al mijn eerste ‘touche’! Volgens mij is dat één van de enigste schoon meiskes in Chiclayo, of toch één van de weinige dat ik gezien heb. Direct gsmnummers uitgewisseld, ik kan al niet wachten om volgende maandag (19/07) naar school te gaan en ze terug te zien! Daarna nog wat rondgelopen met mijn gastpapa in de stad en dan terug naar huis. Ondertussen zijn de mannen van het internet hier dus kan ik waarschijnlijk op het internet seffes :). Dan load ik wat foto’s op.

Één ding is zeker na deze eerste dagen. In Chiclayo zijn niet zoveel chica’s :s. Alle, misschien kom ik er nog wat tegen op de unif of volgende week in ‘Magno’. De beste discotheek in Chiclayo! Ik vind het echt super dat mijn broer mij ernaar wilt meenemen! Morgen (13/09) ga ik waarschijnlijk afspreken met enkele afs’ers uit Chiclayo om gezamenlijk naar het strand te gaan. Het mag dan wel koud zijn voor Peruanen, voor Belgen is het hier super. 26° C graden in de winter, mij hoort ge niet klagen. Het koelt ’s avonds wel goed af maar lager dan 13° C gaat het hier volgens mij niet!
Het is hier gewoon super!


Chau Chau

3 opmerkingen: